افغانستانفرهنگیگزارش ویژه

برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه کابل؛ 1500عنوان کتاب به نمایش گذاشته شد

اسدالله پویا- بیان‌نیوز

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به همکاری اتحادیه‌ ناشران، نمایشگاه کتاب را برای یک هفته در دانشگاه کابل برگزار کرده است.

این نمایشگاه که روز یک‌شنبه(15 جوزا) افتتاح شده است، بیش از 35 ناشر حدود یک هزار و 500 عنوان کتاب را که شمار آن صد هزار جلد می‌رسد، به نمایش گذاشته شده است.

با این حال، افتتاح این نمایشگاه، با استقبال گرم دانشجویان دانشگاه کابل مواجه شده است. در این میان، رحمت‌الله و شریف از دانشجویان دانشگاه کابل هستند که در جست‌وجوی کتاب‌های مورد علاقه‌شان هستند.

رحمت‌الله که محصل سال سوم دانشکده ژورنالیزم است، به خبرنگار بیان‌نیوز می‌گوید:«هرچند من کتاب‌های مورد نظر خودم را نیافتم؛ اما کتاب‌هایی‌که در دانشکده خوانده می‌شوند، این‌جا قابل دسترس هستند.»

از سوی هم، خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با اشاره به این‌که آینده مرفه کشور به جوانان دانا و عالم بستگی دارد؛ از جوانان خواست تا بیشتر وقت‌شان را صرف مطالعه کنند.

وی با تاکید بعضی حل چالش های موجود در حکومت‌داری اطمینان داد که تمام مشکلات از جمله مساله به‌رسمیت شناسی امارت اسلامی» در آینده‌ی نزدیک حل خواهد شد.

از جانبی هم، ذبیح الله مجاهد معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ از مسوولین نشریه‌ها خواست تا در پهلوی تجارت شان تلاش کنند که برای علم و دانش خدمت نمایند.

مجاهد تصریح کرد؛ در آینده‌ها این‌گونه نمایشگاه‌ها در ولایت‌های دیگر نیز به‌منظور ترویج و انگیزه‌دهی برای فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار خواهد شد.

ریس اتحادیه خصوصی ناشران نیز از مسوولین امارت اسلامی خواست تا در قسمت کم کردن مالیات، مشکلات جواز و دفاع از قانون کاپی رایت؛ با آن‌ها همکاری کند.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button