جهان

بحران اوکراین؛ لاوروف: روسیه امنیت کشتی‌هایی که از اوکراین خارج می‌شوند، را تامین می‌کند

بیان‌نیوز

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه روز چهارشنبه(18 جوزا) به ترکیه سفر کرده تا با مقام‌های ترکی در مورد راه‌های ایجاد کریدورهای امن در دریای سیاه برای فراهم کردن زمینه صادرات غلات گفت‌وگو کند.

به گزارش یورونیوز، درگیری‌ها در شرق اوکراین میان نیروهای ارتش روسیه و نظامیان تحت امر کی‌یف در حالی با شدت هر چه تمام ادامه دارد که مقام اوکراینی در  لوهانسک روز چهارشنبه از احتمال عقب‌نشینی از سورودونتسک، شهر بزرگ و کلیدی منطقه دونباس خبر داده است.

مسکو روز گذشته اعلام کرد مناطق مسکونی را در سورودونتسک به طور کامل آزاد کرده؛ حال آنکه ولودیمیر زلنسکی از ادامه مقاومت قهرمانانه نیروهای ارتش کشورش در این شهر سخن گفت و در عین حال تاکید کرد نبردهای خیابانی با شدت تمام در جریان است.

پس از دیدار سرگئی لاوروف با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک وی در آنکارا، مسکو ضمن تعیین شروطی از آمادگی برای تضمین صادارت غلات اوکراین خبر داد.

با این حال، علی‌رغم هشدارهای مکرر در باره خطر وقوع قحطی از سوی کشورهای مدیترانه‌ای، سازو کار مشخصی از سوی مقام‌های ترک و روس برای فراهم کردن زمینه صادرات گندم و غلات تولید شده در اوکراین از طریق بنادر این کشور ارایه نشد.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button