افغانستانعکس روزگزارش ویژه

ابراز«همدردی» شخصیت‌های جهان با خانواده‌های جان باختگان زمین‌لرزه در شرق افغانستان

بیان‌نیوز

در پیوند به زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار در ولایت‌های پکتیکا و خوست در شرق افغانستان، شماری از شخصیت‌های بزرگ جهان ابراز همدردی کرده و از ارسال کمک‌های اولیه به آسیب‌دیدگان این رویداد سخن گفتند.

آنتونیو گوتریش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا پاپ فرانسیس، رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان انالنا بئربوک، وزیرخارجه‌ی آلمان و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده، رویداد زمین‌لرزه در شرق افغانستان را تاثربرانگیز خواندند.

گوتریش در تویتی گفته است که تیم سازمان ملل‌متحد در افغانستان درحال بررسی نیازهای مردم و تامین کمک‌های اولیه به آسیب‌دیدگان هستند.

جو بایدن، نیز ضمن ابراز همدردی، تلفات ناشی از زمین‌لرزه در ولایت‌های پکتیکا و خوست را تاسف‌بار خوانده و تاکید ورزید که به نهادهای خیریه هدایت داده شده تا روی فراهم‌آوری کمک‌ها به آسیب‌دیدگان کار کنند.

پاپ فرانسیس در واکنش به این رویداد مرگ‌بار بیان کرده که با خانوادهایی‌که جان‌های‌شان را از دست داده‌اند، دعا می‌کند. او همچنان ابراز امیدواری کرد که با ارسال کمک‌ها رنج مردم افغانستان کاهش یابد.

بئربوک، وزیرخارجه‌ی آلمان نیز تاکید کرده است که همگام با شرکای بین‌المللی، کمک‌های بشردوستانه را به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه فراهم خواهد کرد.

انتونی بلینکن نیز ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان این رویداد، بیان کرده که شرکای بشردوست ایالات متحده درحال ارسال کمک به قربانیان زمین‌لرزه در افغانستان هستند.

بامداد چهارشنبه(1 سرطان) زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار در ولایت‌های پکتیکا و خوست در شرق افغانستان به‌وقوع پیوست که در نتیجه‌ی این رویداد، نزدیک به یک هزار نفر جان باخت و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

حکومت سرپرست طالبان، به‌منظور درمان و جلوگیری از تلفات بیشتر این رویداد، زخمی‌ها را به شفاخانه‌های کابل، پکتیا و غزنی انتقال داده‌اند.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button