افغانستان

سرپرست تحصیلات عالی طالبان: نسل جوان ضرورت دارند که با عقاید دینی-اسلامی تربیت شوند

بیان‌نیوز

عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان اخیرا در اظهاراتی بیان کرده که نسل جوان امروز افغانستان ضرورت دارند که در کنار علوم معاصر با تفکر و عقاید دینی-اسلامی تربیت شوند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان، این اظهارات را امروز سه‌شنبه(7 سرطان) در سمینار دو روزه که در این وزارت برگزار شده بود، بیان کرده است.

این وزارت سمینار دو روزه‌ای را به‌هدف تطبیق نصاب تحصیلی تخصصی دینی و روند درسی این نصاب برای اساتید متخصص دینی برگزار کرده است.

در این سمینار، مولوی حقانی افزوده است که رفع ضرورت‌های دینی جامعه از مسوولیت‌های جدی علمای دین است که باید در انتقال علم به نسل جوان کشور بیش از هر زمان دیگر تلاش صورت گیرد.

او گفته است:«نسل جوان کشور ضرورت دارند تا در کنار علوم معاصر با تفکر و عقاید دینی-اسلامی تربیت شوند.»

حقانی همچنان خطاب به استادان علوم دینی افزوده که با اتحاد و هماهنگی بیشتر میان شعبات مربوطه، تلاش نمایند تا در مدت کم دست‌آوردهای بزرگی در عرصه تربیت نسل جوان کشور داشته باشند.

عبدالباقی حقانی در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که اخیرا از سوی شورای امنیت سازمان ملل‌متحد مورد تحریم قرار گرفته و او نمی‌تواند که سفرهای بیرونی داشته باشد.

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد پس از آن این مقام طالبان را تحریم کرد که حکومت کنونی کابل، محدودیت‌های شدیدی را بر تعلیم و تحصیل زنان و دختران در کشور وضع نمود.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button