افغانستانزنان و حقوق بشر

معاون بخش زنان دیدبان حقوق بشر: با ممنوعیت فعالیت آرایشگری در افغانستان ۶۰ هزار زن شغل خود را از دست داد

بیان‌نیوز

هیدر بار، معاون بخش زنان دیدبان حقوق بشر می‌گوید که حکومت سرپرست کابل، با ممنوعیت فعالیت‌های آرایشگری در افغانستان، ۶۰ هزار زن شغل خود را از دست داده است.

او به خبرنگار واشنگتن‌پست با اشاره به صدور حکم رهبر امارت اسلامی مبنی بر ممنوعیت فعالیت آرایشگری در افغانستان، افزوده است:«این مربوط به زنانی است که یکی از تنها مکان‌هایی که می‌توانند به آن‌جا بروند تا به جامعه و حمایت دست یابند، را از دست دادند.»

خانم بار همچنان در ادامه گفته است، با وجود وعده‌های ابتدایی حکومت سرپرست کابل مبنی بر رفتار ملایم‌تر نسبت به دهه ۱۹۹۰ میلادی؛ اما از زمان به دست گرفتن کنترل افغانستان در اگست سال ۲۰۲۱ و خروج نیروهای ناتو، طالبان اقدامات سختی را برای محکوم کردن فضاهای عمومی مانند پارک‌ها، باشگاه‌ها و محدود کردن آزادی رسانه‌ها اعمال کرده است.

معاون بخش زنان دیدبان حقوق بشر هشدار داده که این اقدامات حکومت سرپرست کابل منجر به تشدید بحران انسانی و ویرانی اقتصاد افغانستان خواهد شد.

این در حالی است که رهبر امارت اسلامی با حکم شفاهی، درست یک ماه پیش دستور داد که تا سوم اسد سال روان، تمامی فعالیت‌های آرایشگری در افغانستان متوقف شوند.

از روز گذشته بدین‌سو تمامی فعالیت‌های آرایشگری در افغانستان متوقف شده است.

 

 

Related Articles

Back to top button