افغانستانسیاستسیاسی

حکومت سرپرست کابل گزارش یوناما را رد کرد

حکومت سرپرست کابل گزارش یوناما را رد کرد

بیان‌نیوز

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به نشر گزارش تازه‌ی یوناما، گفته است که این گزارش حقیقت ندارد و عفو عمومی از سوی امارت اسلامی به گونه‌ی سراسری پابرجا است.

آقای مجاهد روز سه‌شنبه(۳۱ اسد) در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشته که البته انتقام‌گیری در بعضی موارد شخصی و نامعلوم، توسط ارگان‌های حکومت بررسی و تعداد آن محدود می‌باشد.

او نوشته است: «متاسفانه بعضی از بخش‌ها در چوکات ملل‌متحد به جای این‌که واقعیت‌های عینی افغانستان را درک نموده و انکشافات مثبت را مشاهده نمایند، همواره دنبال نقاط منفی می‌باشند و در تلاش پروپاگند هستند که با این کار بیش از همه، اعتبار خود را صدمه می‌زنند.»

هم‌زمان با انتشار این گزارش، سراج‌الدین حقانی،‌ سرپرست وزارت داخله که به تازگی در غور سفر کرده، در اظهاراتی می‌گوید که امارت اسلامی اراده‌ی قطعی برای وحدت و توسعه در کشور دارد و به فکر انتقام‌گیری نیست.

آقای حقانی همچنان تصریح کرد که نظام کنونی متعلق به مردم است، اصلاح و توسعه زمانی ممکن است که مردم و نظام یک‌دیگر را از خود بدانند.

سراج‌الدین حقانی

با این حال، یوناما در گزارش خود گفته که ۸۰۰ مورد از قتل و بد رفتاری نیروهای امنیتی امارت اسلامی علیه کارمندان و امنیتی‌های حکومت پیشین مستند کرده که نشان می‌دهد حقوق بشری آن‌ها نقض شده است.

 

Related Articles

Back to top button