افغانستانسیاست

سفارت افغانستان در هند بسته شد

بیان‌نیوز

سفارت افغانستان در دهلی جدید اعلام کرده است که فعالیت‌های خود را به‌دلیل عدم حمایت دولت هند از امروز یک‌شنبه(۹ میزان) متوقف کرده است.

این سفارت در اعلامیه‌ی گفته که علاوه بر عدم حمایت دولت میزبان، ناکامی در برآورده ساختن انتظارات در بخش خدمت به منافع افغانستان را از دلیل دیگری توقف فعالیت‌های سفارت این کشور در دهلی جدید عنوان کرده است.

در اعلامیه همچنان تصریح شده که کاهش پرسونل و منابع به‌دلیل شرایط غیرقابل پیش‌بینی، ادامه‌ی فعالیت‌های سفارت افغانستان را با چالش روزافزون تبدیل کرده بود. «فقدان پشتیبانی به موقع و لازمی از تمدید ویزه‌ی دیپلماتان الی سایر زمینه‌های حیاتی منجر به ناامیدی قابل درک در بین تیم کاری ما شد که توانایی ما را برای انجام وظایف موثر مختل کرد.»

با این حال، چندی پیش رسانه‌های هندی گزارش داده‌ بودند که کارمندان سفارت افغانستان در هند بر سر ادامه‌ی فعالیت‌های آن درگیر اختلافات داخلی شده‌اند.

سفارت افغانستان در هند این شایعه را رد کرده و در اعلامیه‌ی خود گفته که آن‌چه در رسانه‌ها منتشر شده، منعکس‌کننده واقعیت این سفارت نیست، زیر کارمندان آن در تیم واحد باقی ماندند و در راستای منافع افغانستان کار می‌کند.

گفتنی است، پس از دو سال از تسلط دوباره‌ی امارت اسلامی بر افغانستان، دولت هند تاهنوز به گونه‌ی رسمی،‌ سفارت خود را در کابل فعال نکرده است،‌ دهلی جدید طی ماه‌های گذشته یک هیات تخنیکی را به کابل فرستاده بود.

 

Related Articles

Back to top button