افغانستانسیاست

طالبان تایید کرد که دو شهروند امریکایی را بازداشت کرده‌اند

بیان‌نیوز – مقام‌های طالبان تایید کرده‌اند که تعداد زیادی از شهروندان کشورهای خارجی از جمله دو شهروند امریکایی در بازداشت هستند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان روز یک‌شنبه(۱۲ حمل) در مصاحبه با تلویزیون ملی افغانستان افزوده ک تعدادی از شهروندان کشورهای خارجی در توقیف به‌سر می‌برند که در میان آن‌ها، دو تبعه امریکایی نیز شامل هستند.

این مقام طالبان تصریح کرده است که علت بازداشت شهروندان امریکایی، تخلف از قوانین افغانستان بوده است. «کسی‌که پس از اخذ ویزا به افغانستان سفر می‌کند، به این معنا است که قوانین افغانستان را می‌پذیرد و باید به آن عمل کند.»

به گفته‌ی سخن‌گوی طالبان، حکومت فعلی افغانستان با مقام‌های امریکایی گفت‌وگو شده و جزییان آن با ایالات متحده شریک ساخته شده است.

بازداشت شهروندان امریکایی از سوی طالبان، تنش‌ها میان افغانستان و امریکا را افزایش داده است و به گفته‌ی مقام‌های ایالات متحده، بازداشت خودسرانه و گروگان‌گیری اتباع امریکایی، مانع تعامل مثبت واشنگتن با طالبان شده است.

یکی از شهروندان امریکایی که از سوی طالبان بازداشت شده، رایان کوربت است که در سال ۲۰۲۲ بازداشت شده بود، اما هویت زندانی دیگر امریکایی در کابل افشا نشده و طالبان هم چیزی نگفته‌اند.

سناتوران امریکایی، اقدام طالبان را مبنی بر بازداشت شهروندان آن کشور را جنایت عنوان کرده‌اند.

Related Articles

Back to top button