جهان

جنگ ایران و اسرائیل؛ بایدن: تمام پهپادها و موشک‌ها سرنگون شده است

بیان‌نیوز – ساعاتی پس از حمله‌ی پهپادی ایران بر اسرائیل، جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا می‌گوید که بیشتر پهپادهای ایران سرنگون شده است.

بایدن در بیانیه‌ی خود افزوده که ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در یمن، سوریه و عراق حمله‌های هوایی بی‌سابقه‌ای علیه تاسیسات نظامی اسرائیل انجام داده‌اند.

رییس‌جمهوری امریکا افزوده است: «به دستور من، برای حمایت از دفاع از اسرائیل، ارتش امریکا هواپیما و ناوشکن‌های دفاع موشک بالستیک را در طول هفته‌ی گذشت به منطقه منتقل کرد. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده‌ای سربازان ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریبا همه‌ی پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

او گفته است که با نخست‌وزیر اسرائیل صحبت کرده تا بر تعهد آهنین امریکا به امنیت اسرائیل تأکید کند.

بایدن گفته است: «من به او گفتم که اسرائیل توانایی قابل توجهی برای دفاع و شکست حملات بی‌سابقه از خود نشان داد، پیام واضح به دشمنانش فرستاد که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به‌طور مؤثر تهدید کنند.»

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که ایران بیش از ۲۰۰ پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده که بیشتر آن‌ها خارج از مرزهای اسرائیل رهگیری شده است. جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا و متحد اصلی اسرائیل نیز گفته است که تقریبا تمام پهپادها و موشک‌ها سرنگون شده است.

به گزارش رویترز، دانیل هاگاری، سخن‌گوی ارتش اسرائیل همچنین تأیید کرده است که حملات ایران به یک مرکز نظامی اسرائیل آسیب رسانده‌ است.

به‌نوشته‌ی رویترز، مقام‌های اسرائیلی گفتند که یک دختر هفت‌ساله نیز در حملات ایران زخمی شده است.

نیمه‌شب گذشته تلویزیون دولتی ایران از حمله‌ی «گسترده‌ی پهپادی» سپاه پاسداران به اهدافی در اسرائیل خبر داد.

Related Articles

Back to top button