افغانستان

مقام ایرانی: در یک سال گذشته ۸۵ هزار مهاجر افغان به کشورشان بازگردانده شده‌اند

بیان‌نیوز – مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی کرمان ایران گفته است که طی سال گذشته ۸۵ هزار اتباع افغان فاقدمجوز اقامت از این ولایت به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روح‌الله خضری‌پور، مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی ولایت کرمان روز دوشنبه(۲۷ حمل) افزوده که موضوع مهاجران یک مساله انسانی است.

او بیان کرد: «مهاجرت از کشور افغانستان به‌ دلیل تجاوز، سلطه‌گری و بحران‌زایی دولت‌های زیاده‌خواه در سال‌های اخیر تشدید شده که بخش قابل توجهی از آنان به ایران اسلامی پناه آورده‌اند.»

وی خاطرنشان کرده است که اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید از مهاجران در کرمان وجود ندارد.

خضری‌پور علاوه کرد: «از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون هیچ‌گونه مجوز اقامت جدید از جانب این اداره کل برای اقامت اتباع خارجی داده نشده است و بعضاً مجوزهای قبلی تمدید شده و تعداد قابل‌توجهی از افراد فاقد مجوز اقامت نیز به کشورشان بازگردانده شده‌اند.»

این مقام ایرانی تاکید ورزید که روند بازگرداندن مهاجران افغان در سال روان نیز با جدیت ادامه دارد و کرمان برای حضور اتباع فاقدمجوز ناامن شده است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران طی یک سال گذشته صدها هزار پناهجوی افغان را به‌گونه اجباری از این کشور اخراج کرده است.

Related Articles

Back to top button