افغانستانسیاست

ایران و پاکستان: موجودیت گروه‌های تروریستی در افغانستان تهدیدی برای امنیت منطقه است

بیان‌نیوز – ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران و شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در یک بیانیه‌ مشترک از موجودیت گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

مقام‌های ارشد ایران و پاکستان روز چهارشنبه(۵ ثور) بیانیه‌ی مشترک صادر کردند و این بیانیه درست در پایان سفر رییسی به اسلام‌آباد صادر شده است.

رییسی و شهباز شریف در این بیانیه، بر تعهد شان برای توسعه افغانستان به‌عنوان یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدات تروریسم و قاچاق مواد مخدر تأکید کرده‌اند.

در بیانیه آمده است که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است.

رییس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان بر تمایل شان برای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌ی مبارزه با تروریسم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریسم تأکید کردند.

فعالیت گروه‌های تروریستی نگرانی اکثریت کشورهای منطقه و جهان است. طالبان تأکید دارند که هیچ گروهی در افغانستان حضور ندارند و خاک این کشور برای هیچ کشوری تهدید نیست.

رییس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر پاکستان در ادامه بیانیه‌ی‌شان گفته‌اند که با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان می‌کنند که «مشارکت بیشتر همه‌ی اقشار افغانستان در تصمیم‌گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد».

سازمان ملل به طالبان: صدای زنان افغان را بشنوید

Related Articles

Back to top button