افغانستانسیاسی

کابلوف: تجزیه افغانستان پیامدهای منفی به همراه دارد

بیان‌نیوز – ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که تجزیه‌ی افغانستان برای تمام منطقه پیامدهای منفی به همراه خواهد داشت.

او این اظهارات را روز شنبه(۱۲ جوزا) در مصاحبه با تلویزیون «راسیا۲۴» مطرح کرده است؛ اما این‌که او چگونه به این موضوع پرداخته، وضاحت بیشتری نداده است.

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، برخی از جریان‌های سیاسی مخالف طالبان که در بیرون از این کشور فعالیت دارند. موضوع فدرالی‌شدن افغانستان را مطرح کرده بودند.

این دیپلمات روسی همچنان با اشاره به حذف نام طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه، تاکید کرد که هنوز زود است تا بیشتر در این مورد صحبت شود.

او همچنان به حضور داعش در افغانستان پرداخت و گفت که اگر در زمان حضور امریکا، شمار افراد داعش از ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر بود، اما در زمان طالبان این رقم به سه هزار کاهش یافته است.

کابلوف خاطرنشان ساخت که طالبان نمی‌تواند داعش را ریشه‌کن کند، زیرا این گروه از حمایت‌های مالی کشورهای خارجی برخوردار است.

اخیرا مقام‌های ارشد روسیه در مورد افغانستان اظهارات متفاوتی را مطرح کرده‌اند.

روز گذشته وزیر دفاع روسیه در نشست امنیتی در آلماتی، پایتخت قزاقستان گفته بود که افغانستان تحت کنترل طالبان به منبع بی‌ثباتی آسیای میانه مبدل شده است.

معاون وزیر خارجه‌ی روسیه نیز در اظهاراتی از طالبان خواسته که به تشکیل دولت فراگیر متعهد باشند.

وزیر دفاع روسیه: افغانستان منبع بی‌ثباتی آسیای میانه است

Related Articles

Back to top button