افغانستاناقتصادی

متقی به سفیران برخی کشورهای خارجی: سیاست ما اقتصادمحور است

بیان‌نیوز – امیرخان متقی، وزیرخارجه‌ی طالبان شام روز یک‌شنبه با برگزاری ضیافت از شماری سفیران خارجی مقیم کابل در مقر وزارت خارجه میزبانی کرد.

وزیرخارجه‌ی طالبان با اشاره به افتتاح پروژه‌ی تاپی، تاکید ورزید که سیاست خارجی طالبان اقتصادمحور است و این امر به نفع همه خواهد بود.

براساس اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ی طالبان که روز دوشنبه(26 سنبله) منتشر کرده، امیرخان متقی افزوده که آغاز کار عملی پروژه‌ی تاپی در خاک افغانستان در واقع تغییر بحث در منطقه از جنگ و رقابت به توسعه و همکاری است.

متقی خاطرنشان ساخته است که برای عملی‌ کردن این پروژه، اراده‌ی سیاسی نیاز است و انتظار می‌رود که این پروژه به مقصد نهایی برسد و هند و پاکستان نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

او با ابراز این‌که مسایل دو جانبه و چند جانبه از نگاه مسایل امنیتی، راه حل نیست، تصریح کرد که این امر فرصت‌های خوب اقتصادی را در افغانستان ضایع می‌کند.

وزیرخارجه‌ی طالبان همچنان ابراز امیدواری کرد که همه‌ی طرف‌ها سیاست اقتصادمحور را در پیش بگیرند و گفت که این به نفع همه است و به زیان هیچ‌کس نیست.

این چندمین‌بار است که وزیرخارجه‌ی طالبان از سفیران کشورهای خارجی مقیم کابل میزبانی می‌کند.

این میزبانی در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا پروژه‌ی تاپی با حضور نخست‌وزیر طالبان و رهبر ملی ترکمنستان افتتاح شد و در این پروژه رهبران پاکستان و هند حضور نداشتند.

نخست‌وزیر طالبان وارد ترکمنستان شد

Related Articles

Back to top button