اجتماعیافغانستان

طالبان می‌گویند قانون منع استفاده از تصویر موجودات زنده را به تدریج اجرا می‌کنند

بیان‌نیوز – وزارت امر به معروف نهی از منکر طالبان به تازگی اعلام کرده که قانون جدید منع استفاده از تصویر موجودات زنده را در شبکه‌های تلویزیونی به تدریج اجرا می‌کند.

این در حالی است که طالبان در ولایت تخار در دیدار با خبرنگاران و مسوولان رسانه‌های محلی، دستور منع کامل عکاسی و تهیه گزارش‌های تصویری را در این ولایت صادر کرده است.

براساس اظهارات منابع محلی، مقام‌های طالبان که در میان آن‌ها نماینده اداره استخبارات طالبان در تخار نیز حضور داشته، تاکید کرده‌اند که رسانه‌های تصویری باید به رادیو تبدیل شوند.

سیف‌الاسلام خیبر، سخن‌گوی وزارت امر به معروف طالبان به خبرگزاری فرانسه افزوده که تلاش‌ها برای منع پخش تصویر زنده‌جان در رسانه‌های برخی ولایات آغاز شده است.

او روز دوشنبه(23 میزان) افزود که قانون منع نشر تصویر زنده‌جان در رسانه‌ها «به تدریج» در سراسر افغانستان اجرا خواهد شد.

وی افزود که مقام‌های طالبان در حال حاضر در تلاش‌اند که مردم را متقاعد کنند که پخش تصاویر زنده‌جان در رسانه‌ها «نقض قوانین اسلامی» است.

این در حالی است که در قانون وزارت امر به معروف و نهی از منکر طرح موضوعات تمسخر‌آمیز  و مسائل مورد مناقشه اسلامی ممنوع شده است.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان پیشتر تلویزیون «ملی» را در برخی ولایت‌ها از پوشش تصاویر اجسام زنده منع کرده بود.

افزون براین، طالبان در نخستین دوره از حاکمیت خود در دهه ۹۰ میلادی در افغانستان تلویزیون، عکاسی و نقاشی از موجودات جاندار را به کلی منع و متخلفان را زندانی می‌کردند.

واکنش سیاسیون افغانستان به جرگه پشتون‌ها در پاکستان؛ جرگه آغازگر یک فصل تاریخی است

Related Articles

Back to top button