افغانستانامنیتی

طالبان: افراد داعشی‌که عامل کشتار شیعیان دایکندی بودند، کشته شدند

بیان‌نیوز – ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت طالبان می‌گوید که عناصر داعشی که در کشتار شیعیان ولایت دایکندی نقش داشتند، در عملیات نیروهای آن‌ها کشته و یاهم بازداشت شدند.

مجاهد ناوقت یک‌شنبه‌شب(20 اکتبر) در پلتفرم ایکس نوشته است: «ناوقت امروز در ولایت غور یک گروه وحشی فتنه‌گر از بین برده شد. این گروه همان‌هایی بودند که در تاریخ نهم ماه ربیع‌الاول در مرکز غور بر هموطنان ملکی اهل تشیع حمله کرده که بیش از 20 تن تلفات وارد کرده بودند.»

سخن‌گوی حکومت طالبان معلومات داده است که این گروه در چندین حملات در غور، کابل و بامیان نیز دخیل بوده‌اند.

این مقام طالبان در ادامه نوشته است: «از هفته‌ی گذشته بدین‌سو عملیات نیروهای مجاهدین خاص امارت اسلامی علیه آن‌ها آغاز شد و به یاری الله متعال، در نتیجه عملیات، تعدادی از اعضای این گروه گرفتار شده و به جرم‌های خود اعتراف کردند.

ذبیح‌الله مجاهد افزوده که این عملیات روز یک‌شنبه بر یک مرکز داعش که در «مارکو» ولایت غور قرار داشت، انجام شد و در نتیجه رهبر و یکی دیگری از اعضای مهم آن‌ها کشته شدند.

سخن‌گوی طالبان بار دیگر به صراحت اعلام کرد که این گروه به طور مستقیم از مراکز داعش که در بلوچستان پاکستان است، رهبری می‌شدند.

او یادآوری کرد که پیش از این تعدادی از همکاران عناصر داعشی که در مسیر فرار به بلوچستان پاکستان بودند، توسط نیروهای طالبان شناسایی و بازداشت شده بودند.

منابع: میدان هوایی کابل در مورد حمله موشکی قرار گرفته است

اخبار مرتبط

Back to top button