افغانستانسیاستسیاسی

اوضاع جاری افغانستان؛ کرزی به گفت‌وگو و تفاهم ملی تاکید کرد

بیان‌نیوز- 22 ثور 1401
حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین افغانستان در دیدار با نماینده‌ی ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، برای حل مسایل جاری افغانستان از طریق گفت‌وگو و تفاهم ملی تاکید ورزید.

رییس‌جمهوری پیشین افغانستان، عصر امروز پنج‌شنبه(22 ثور9 با توماس نیکلاسن، نماینده‌ی ویژه اتحادیه اروپا در کابل دیدار کردند و در این دیدار دو طرف پیرامون وضعیت جاری افغانستان و بازگشایی مکاتب به‌روی دختران صحبت کردند.

آن‌ها در حالی ابراز امیدواری می‌کنند که اخیرا مقام‌های ارشد طالبان اعلام کردند که ظرف چند هفته‌ی آینده، سرنوشت مکاتب دخترانه روشن خواهند شد.

دفتر مطبوعاتی کرزی در اعلامیه‌ای گفته که کرزی و نیکلاسن، پیرامون وضعیت جاری افغانستان و منطقه صحبت کردند. «هر دو جانب تعلیم را اساس ترقی و آبادانی جوامع بشری دانستند و اظهار امیدواری نمودند که مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم هرچه زودتر به فعالیت آغاز نمایند.»

در این دیدار، رییس‌جمهوری پیشین افغانستان نیز بر تامین صلح و ثبات دایمی از طریق گفت‌وگو و تفاهم ملی میان تمام مردم افغانستان تاکید ورزیده است.

کرزی در شرایطی از تفاهم ملی سخن می‌زند که اخیرا میزان خشونت‌ها در شماری از ولایت‌ها به‌ویژه پنجشیر، بغلان و تخار نسبت به چند ماه گذشته افزایش یافته است.

افزون براین، مقام‌های ارشد امنیتی طالبان نیز هم‌زمان با این خشونت‌ها اعلام کرده که دروازه گفت‌وگوها به‌روی مخالفان داخلی آن‌ها باز است.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button