افغانستانسیاستسیاسی

حقانی در گفت‌وگو با CNN: امریکایی‌ها را دشمن خود نمی‌بینیم

زمان آن است که درباره‌ی دیپلماسی صحبت کنیم.

بیان‌نیوز- 27 ثور 1401

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است که طالبان به ایالات متحده همانند یک دشمن نگاه نمی‌کند.

حقانی، این اظهارات را در گفت‌وگو با شبکه‌ی خبری CNN بیان کرده است. او در پاسخ به این پرسش که آیا طالبان هنوز امریکا را به عنوان دشمن خود می‌داند؟ گفت:«درحال حاضر ما به آن‌ها به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم و بارها و بارها درباره‌ی دیپلماسی صحبت کرده‌ایم. زمان آن است که درباره‌ی دیپلماسی صحبت کنیم.»

در چند سال گذشته، واشنگتن برای شناسایی و بازداشت سراج‌الدین حقانی جایزه تعیین کرده بود.

با آغاز گفت‌وگوهای دوحه، ایالات متحده‌ی امریکا، مقام‌های طالبان از فهرست تحریم‌ها بیرون کرد.

سرپرست وزارت داخله‌ی طالبان همچنان خاطرنشان ساخت که آن‌ها در آینده روابط نیک و حسنه با امریکا و جامعه‌ی جهانی خواهند داشت.

بازگشایی مکاتب دخترانه

سراج‌الدین حقانی در خصوص بازگشایی مکاتب دخترانه افزود که کار روی میکانیزم آن جریان دارد و در آینده‌ی نزدیک مردم خبرهای خوبی خواهند شنید.

به گفته‌ی او، حکومت طالبان تلاش دارد تا شرایط را برای بازگشایی مکاتب دخترانه فراهم کند و بتواند عزت و امنیت آن‌ها را تضمین کند.«هیچ کسی مخالف تحصیل دختران نیست و مردم افغانستان به‌زودی خبرهای خوبی در مورد این موضوع خواهند شنید.»

مکاتب دخترانه قرار بود که در سوم حمل ماه گذشته در سراسر افغانستان باز شود، اما حکومت مستقر در کابل، مانع بازگشایی مکاتب شد.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button