افغانستانزنان و حقوق بشر

طالبان به گزارشگر سازمان ملل: حقوق بشر در افغانستان «بهتر از گذشته» تامین است

بیان‌نیوز

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد برای حقوق بشر افغانستان در سفرش به کابل با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی حکومت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار که عصر روز سه‌شنبه(27 ثور) در قصر سپیدار صورت گرفته، آقای بنت افزوده است که به گزارش‌ها و آوازه‌های رسانه‌ها در مورد وضعیت حقوق بشری افغانستان تکیه نخواهد کرد، بلکه می‌خواهد وضعیت را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد همچنان از معاون سیاسی طالبان در خصوص آموزش، کار زنان، حجاب، آزادی مطبوعات، وضعیت زندانیان، تشکیل حکومت وسیع و وضعیت جامعه مدنی در افغانستان درخواست معلومات کرده است.

در همین حال، معاون سیاسی طالبان به گزارشگر سازمان ملل گفته که افغانستان هنوزهم به تمام موافقت‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های این سازمان که در تضاد با اسلام نباشد، متعهد خواهد بود.

او افزود:«اکنون نسبت به گذشته حقوق بشر بهتر تامین می‌گردد، امنیت وجود دارد و به‌شمول هندوها و سیک‌ها، مرد و زن افغان از این نعمت‌ها مستفید شده می‌توانند.»

مولوی عبدالکبیر با اشاره به حجاب اجباری زنان خاطرنشان ساخت که هر زن افغان خود را با حجاب«آرام» احساس می‌کند.

معاون سیاسی حکومت طالبان در مورد قتل‌های انتقامی و رویه‌ی نادرست با زندانیان را رد کرد.

وی به آقای بنت گفت که می‌تواند از زندان‌های افغانستان بازدید کند و وضعیت را حضوری بررسی نماید و برای همین، تاکنون هیچ فردی بدون حکم محکمه، زندانی نشده است.

گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد برای حقوق بشر افغانستان دو روز پیش به کابل آمد. او در این سفر ده روزه‌اش، وضعیت حقوق بشری در این کشور را از نزدیک بررسی خواهد کرد.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button