افغانستانسیاستسیاسی

طالبان: شخصیت‌هایی‌که برمی‌گردند«کارت ویژه» برای امنیت‌شان صادر می‌شود

بیان‌نیوز

کمیسیون تماس طالبان با شخصیت‌های سیاسی با تصویب لایحه‌ای گفته است که این کمیسیون به هر شخصیت سیاسی که پس از دریافت اطمینان به کشور، زندگی عادی و صلح‌آمیز را انتخاب کند، کارت ویژه‌ای می‌دهد که از طریق آن از امنیت کامل برخوردار شود.

شهاب‌الدین دلاور، رییس این کمیسیون، امروز شنبه(31 ثور) در یک نشست خبری گفت که لایحه و وظایف کاری کمیسیون تماس با شخصیت‌های سیاسی تصویب و منظور شده است.

در ماده‌ی دوم لایحه‌ی کاری این کمیسیون تصریح شده که پیرامون تمامی شخصیت‌های سیاسی و نظامی معلومات کامل جمع‌آوری و جاهای آن‌ها تثبیت می‌شود که پیش یا پس از تحولات اخیر به دلیل احساس عدم مصونیت به خارج از کشور رفته‌اند اما مخالف با امارت اسلامی هستند.

همچنان در ماده‌ی هفتم این لایحه آمده است:«این کمیسیون به هر آن شخصیت افغان که پس از دریافت اطمینان به کشور برگشت و زندگی عادی و صلح‌آمیز را انتخاب نمود، کارت ویژه‌ای می‌دهد که به وسیله آن، جان و آبروی وی مصون بوده و همانند سایری هموطنان از امنیت کامل برخوردار می‌باشد.»

در ماده‌ی چهاردهم لایحه کاری کمیسیون تماس طالبان با شخصیت‌های سیاسی وضاحت داده شده که اگر کسی با طالبان مخالفت داشته باشد و از مخالفت دست بکشد، نیز از امتیازات لازم برخوردار خواهد شد.

در جریان نشست کمیسیون تماس طالبان با شخصیت‌های سیاسی تاکید شده که فعالیت‌های دوام‌دار این کمیسیون از طریق سخنگوی آن با رسانه‌ها شریک ساخته شد و نیز تلاش می‌شود تا در این بخش نشرات سازنده‌ای وجود داشته باشد.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button