افغانستانزنان و حقوق بشرسیاست

نماینده‌ی ویژه امریکا برای افغانستان: جهان برای تغییر سیاست‌های طالبان متحد است

بیان‌نیوز

توماس وست، نماینده‌ی ویژه امریکا برای افغانستان در اظهارات تازه‌ای گفته است که جامعه‌ی جهانی برای تغییر سیاست‌های طالبان در قبال زنان افغانستان متحد است.

او در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که طی چند ماه اخیر، سیاست‌های ضد حقوق بشری طالبان در قبال زنان افغانستان شدیدا اعمال می‌شود.

در آخرین مورد، وزارت امر به معروف طالبان به تمامی شبکه‌های تلویزیونی دستور داد که مجریان زن باید صورت‌شان را بپوشانند.

هم‌زمان با اعمال این سیاست‌ها، اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد نیز با صدور بیانیه‌ای از حکومت طالبان خواست که هرچه سریع‌تر، به حقوق بشر احترام گذاشته و سیاست‌های ضد حقوق بشری را کنار بگذارد.

در پیوند به این موضوع، توماس وست صبح روز چهارشنبه(4 جوزا) در تویتی صریح بیان کرد که جامعه‌ی جهانی برای تغییر سیاست‌های محدودکننده‌ی طالبان اتفاق نظر دارند.

وست، همچنان بیانیه‌ای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد را مهم دانسته و تاکید ورزید که کشورهای جهان خواستار تمرکز برای با ثبات‌سازی اقتصاد افغانستان هستند.

بازگرداندن ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان

از سوی هم، دیدبان حقوق بشر در پیوند به بیانیه‌ی اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد، اعلام کرده که اکنون زمان بازگرداندن ممنوعیت سفرهای خارجی مقام‌های طالبان فرا رسیده است.

هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر نگاشته است:«زمان انجام اقدامات بیسار فعال‌تر و عملی‌تر از جمله بازگرداندن ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان فرا رسیده است.»

معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر با اشاره به بیانیه‌ی شورای امنیت همچنان در ادامه در تویتی نوشته است:«این بیانیه فوری شورای امنیت سازمان ملل‌متحد خبر خوبی است، در زمانی‌که افغانستان در خطر فراموشی قرار دارد.»

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button