افغانستانزنان و حقوق بشرسیاستسیاسی

وزارت خارجه‌ی طالبان: جهان براساس گزارش‌های مغرضانه‌ی رسانه‌ها در مورد حقوق زنان قضاوت نکنند

بیان‌نیوز

وزارت خارجه‌ی طالبان در واکنش به صدور قطع‌نامه اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد، می‌گوید که کشورهای جهان با درک واقعیت‌های عینی جامعه‌ی افغانستان به ارزش‌های دینی و فرهنگی مردم این کشور احترام بگذارند.

وزارت خارجه‌ی طالبان، روز جمعه(6 جوزا) به قطع‌نامه اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد واکنش نشان داد و نگرانی‌های آن‌ها را بی‌مورد دانست.

در اعلامیه‌ی خبری این وزارت آمده است:«امارت اسلامی درحالی‌که از فیصله‌های کشورهای عضو شورای امنیت در مورد بازسازی سیستم بانک‌داری و مالی افغانستان و کمک‌های بشری با افغان‌ها استقبال می‌نماید و آن را گام مهم برای کمک با مردم افغانستان می‌داند، یک بار دیگر بر ایالات متحده امریکا صدا می‌نماید که دارایی‌ مسدودشده‌ی افغانستان را بدون قیدوشرط آزاد و هرگونه محدودیت‌های اقتصادی را بردارد.»

طبق این اعلامیه، وزارت خارجه نگرانی‌های یادشده در اعلامیه شورای امنیت در مورد حقوق زنان را به‌دور از واقعیت‌ها می‌داند و بر تعهد خود در بخش تامین تمامی حقوق زنان و کودکان و اقلیت‌ها در چارچوب ارزش‌های پذیرفته‌شده‌ی دینی و کلتوری(فرهنگی) افغان‌ها تاکید می‌ورزد.

به گفته‌ی وزارت خارجه‌ی طالبان، آن‌چه که اکثریت مردم افغانستان مسلمان هستند، دولت رعایت حجاب اسلامی را موافق با ارزش‌های دینی و فرهنگی جامعه افغانی می‌داند و تاکید دارد که بر افغان‌ها، هیچ‌چیزی در مخالفت با عقیده مذهبی و فرهنگی جامعه اسلامی تحمیل نشده است.

این وزارت با بیان این‌که طالبان به آزادی دینی مردم تاکید و به حل مشکلات از راه تفاهم باور دارد، افزوده که از کشورهای جهان توقع دارد که با درک درست واقعیت‌های عینی جامعه افغانی به ارزش‌های دینی و فرهنگی احترام بگذارند و براساس گزارش‌های مغرض و مخرب بعضی رسانه‌ها قضاوت نکنند.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button