جهان

واشنگتن سامانه موشکی پیشرفته‌تری در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

بیان‌نیوز

جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا در تازه‌ترین اظهاراتش اعلام کرده که سامانه موشکی پیشرفته‌تری در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد تا بتواند از خود دفاع کند.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، بایدن به روزنامه نیویارک‌تایمز نوشته است:«به همین دلیل تصمیم گرفتم سامانه‌های راکتی و مهمات پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراین قرار دهیم تا بتواند با دقت بیشتری هدف‌های مهم را در میدان‌های نبرد در داخل خاک خودش هدف قرار دهند.»

به گفته‌ی بایدن، تجهیزات جدید باعث ارتقا توان دفاعی اوکراین و تقویت موضعش در مذاکره با روسیه خواهد شد و یافتن راه حل دیپلماتیک را محتمل‌تر خواهد کرد.

طبق گزارش‌های منتشرشده، این سامانه می‌تواند همزمان با چند راکت نقطه‌زن به اهدافی در فاصله ۷۰ کیلومتری حمله کند و برد آن بیشتر از توپخانه اوکراین است.

در همین حال، این تصمیم بایدن واکنش دولت پوتین، رییس‌جمهوری روسیه را به همراه داشته است. مسکو اعلام کرده که این اقدام ایالات متحده آتش جنگ اوکراین را شعله‌ور می‌کند.

با این حال، دولت آلمان هم تعهد کرده که یک سامانه دفاع ضدهوایی به اوکراین کمک می‌کند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان به پارلمان این کشور گفت که سامانه آیریس-تی مدرن‌ترین سامانه‌ای است که آلمان در اختیار دارد و اوکراین با استفاده از آن خواهد توانست از حریم هوایی کل یک شهر در برابر حملات روسیه دفاع کند.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button