افغانستانامنیتامنیتیگزارش ویژه

در بیست سال گذشته نیروهای پولیس در خدمت دولت بود، نه مردم

بیان‌نیوز

اداره‌ی بازرسی ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) با نشر گزارشی، گفته است که در بیست سال گذشته، افغانستان فاقد نیروی پولیس موثر در اجرای قانون بوده است.

گزارش سیگار به تازگی تحت عنوان«پولیس در درگیری: درس‌هایی از تجربه ایالات متحده در افغانستان» منتشر کرده است و در این گزارش آمده که واشنگتن و جامعه‌ی بین‌المللی به هدف ایجاد کی نیروی پولیس غیرنظامی قانونی، پاسخ‌گو و موثر در افغانستان میلیاردها دالر کمک کرده‌اند.

به گفته‌ی این گزارش، با وجود کمک‌های میلیارد دالری اما نیروی پولیس موثر در افغانستان شکل نگرفت و خلاء چنین موردی، خطر بازگشت درگیری را در افغانستان بیشتر کرده است.

در این گزارش همچنان تصریح شده که جامعه‌ی جهانی برای شکل‌گیری نیروی پولیس موثر در افغانستان 21 میلیارد دالر کمک کرد، اما این نیروها در اجرای قانون، حفاظت از مردم در برابر حملات ناتوان بود.

سیگار در این گزارش تاکید کرده نیروهای پولیس حکومت پیشین نه تنها در خدمت قانون و مردم نبوده است؛ بلکه بیشتر در خدمت دولت قرار داشت.

این نهاد با بیان این‌که نیروهای پولیس به‌دلایلی بیش از حد نظامی شده بود، افزوده است که نقش پولیس و ارتش افغانستان در اجرای عملیات مبهم بوده است و این چالش، به نیروهای طالبان قدرت بیشتری داد.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button