افغانستانسیاستسیاسیگزارش ویژه

نخستین دیدار معاون رییس‌الوزرای طالبان با فعالان جامعه مدنی زن در کابل؛ انتقاد اصلاحی را می‌پذیریم

بیان‌نیوز

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان روز گذشته(25 جوزا) برای نخستین‌بار با شماری از فعالان جامعه مدنی و به‌ویژه فعالان مدنی زن در کابل دیدار کرده است.

تصاویری‌که از جریان این دیدار منتشر شده، نشان می‌دهد که اکثر اشتراک‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دهد و این نخستین‌بار است که یک مقام ارشد طالبان با زنان دیدار می‌کند.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت سرپرست طالبان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است:«مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا امارت اسلامی افغانستان در قصر سپیدار با ده‌ها تن از نمایندگان جامعه مدنی ذکور و اناث 34 ولایت کشور دیدار نمود.»

به گفته‌ی سمنگانی، مولوی عبدالکبیر افغانستان را خانه‌ مشترک همه‌ی مردم افغانستان دانسته و پاسداری از نظام اسلامی را فریضه مشترک همه خواند.

معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان همچنان وعده هرگونه همکاری داده و بیان کرده است که دروازه طالبان به روی همه باز است و امارت اسلامی هر نوع«تنقید» اصلاحی را می‌پذیرد و در راستای اصلاح آن تلاش می‌کند.

مولوی عبدالکبیر همچنان تصریح کرد که حکومت طالبان متوجه بعضی از مشکلاتی‌که وجود دارد، است و برای حل آن تلاش‌ها جریان دارد.

این مقام ارشد طالبان اما در مشخص نکرد که تلاش‌ها در راستای حل چه مشکلاتی جریان دارد، در حالی‌که همه‌گان خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه و بازگشت زنان به وظایف‌شان هستند.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button