افغانستاناقتصادیگزارش ویژه

ملا برادر: بازرگانان سرمایه‌ی‌شان را به داخل افغانستان انتقال دهند

بیان‌نیوز

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان در مراسم افتتاحیه شرکت افغان«انویست» از بازرگانان خواست که سرمایه‌ی‌شان را به داخل کشور انتقال دهند.

امروز یک‌شنبه(29 جوزا) حکومت سرپرست طالبان، شرکتی را تحت عنوان سرمایه افغان در مراسمی افتتاح کرد. در این شرکت تاکنون 13 سرمایه‌دار اشتراک کرده که در نخست، 250 میلیون دالر سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت.

در مراسم افتتاحیه این شرکت، ملاعبدالغنی برادر به وضوح بیان کرد که افغانستان به لحاظ معادن غنی است و علاوه براین، بازرگانانی‌که در خارج سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سرمایه‌ی‌شان را برای سرمایه‌گذاری به داخل افغانستان انتقال دهند.

معاون اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان همچنان تاکید ورزید که دروازه حکومت سرپرست کابل به‌روی تمامی بازرگانان باز است و از سرمایه‌گذاری آن‌ها حمایت می‌کند.

او با افتتاح شرکت انویست، ابراز امیدواری نمود که تمامی بازرگانان از همه‌ی اقوام کشور برای سرمایه‌گذاری در این شرکت سهیم شوند.

از سوی هم عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه‌ی طالبان در مراسم افتتاحیه این شرکت گفت:«نه تنها کشور خود را آزاد کردیم، بلکه کشورهای منطقه را نیز از شر متجاوزان رها ساختیم.»

استانکزی همچنان خاطرنشان ساخت که اگر کشورهای همسایه مثل پاکستان و ایران در آرامش زندگی می‌کنند، این محصول قربانی‌های جهاد مردم است و جهان باید به آن احترام کنند.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، بحران اقتصادی در این کشور فراگیر شد. علاوه براین، تمامی بازرگانان قبل از سقوط حکومت پیشین، سرمایه‌های‌شان را به بیرون از کشور انتقال دادند.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button