افغانستانسیاستسیاسی

علمای شیعه بامیان: حقوق شیعیان را از طریق مذاکره و گفت‌وگو می‌خواهیم

بیان‌نیوز

صدها نفر از علمای شیعه در ولایت بامیان در نشستی اعلام کرده‌اند که آن‌ها حقوق شیعیان را از طریق گفت‌وگو و مذاکره می‌خواهند.

اخیرا، نشست بزرگی از علمای شیعه به‌شمول علمای اهل تسنن در ولسوالی سیغان ولایت بامیان برگزار شده بود و در این نشست، سیدنصرالله واعظی، رییس شورای علمای این ولایت سخنرانی کرده است.

در این نشست که حدود 600 عالم دینی شرکت کرده بودند، موضع و خواسته‌های شورای علمای شیعه افغانستان توسط آقای واعظی بیان شد.

واعظی گفت که آیت‌الله صالحی مدرس، رییس شورای علمای شیعه افغانستان به تمام نمایندگی‌های این شورا پیام داده که مش و سیره‌ی آن‌ها سیاست مسالمت‌آمیز است؛ نه سیاست خشونت و جنگ.

رییس شورای علمای بامیان همچنان افزود که خواسته‌های آن‌ها مشخص است و تاکید ورزید که حقوق شیعیان را از طریق مذاکره و گفت‌وگو مطالبه خواهند کرد.

حفظ رسمیت مذهب شیعه در کشور، حفظ رسمیت قانون احوال شخصیه تشیع، مشارکت شیعه در حکومت به تناسب جمعیت، تدریس عقاید و فقه جعفری در دانشگاه‌ها و مکاتبی‌که بیشترین شاگردانش شیعه‌ها هستند و بازگشایی مکاتب دخترانه از جمله خواسته‌هایی هستند که توسط رییس شورای علمای بامیان مطرح شده است.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button