افغانستانسیاسی

فعال سیاسی افغان در امریکا: تحریم دو مقام ارشد طالبان زنگ خطر برای حکومت کنونی کابل می‌باشد

بیان‌نیوز

محمدجواد رحیمی، فعال سیاسی افغان درایالات متحده‌ی امریکا می‌گوید که تحریم دو مقام ارشد طالبان و تعیین مهلت کوتاه برای سایر مقام‌های آن‌ها هشدار و یک زنگ خطر جدید برای حکومت کنونی کابل می‌باشد.

او این اظهارات را روز سه‌شنبه(31 جوزا) در واکنش به اقدام تازه‌ی سازمان ملل‌متحد مبنی بر ممنوع‌السفر قراردادن وزیر تحصیلات عالی و معین وزارت معارف طالبان، بیان کرده است.

آقای رحیمی در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوکش نگاشته است:«امروز سازمان ملل‌متحد، سرپرست وزارت تحصیلات عالی و معین وزارت معارف اداره طالبان را تحریم و از سفرهای بیرونی منع کرد. دلیل اصلی تحریم این دو تن، ممنوعیت تحصیل زنان و دختران می باشد. برای سایر مقامات طالبان که ۱۳ تن می‌شوند، برای دو ماه دیگر با تمدید احتمالی ۳۰ روز دیگر، اجازه سفر داده شد تا برای مذاکرات صلح به کشورهای خارجی سفر کنند.»

این فعال سیاسی افغان همچنان در ادامه نوشته است:«تحریم دو مقام ارشد طالبان و تعین مهلت کوتاه برای سایر مقامات آن‌ها یک هشدار و یک زنگ خطر جدید برای اداره طالبان می باشد. اگر طالبان در مدت ۶۰ روز آینده اقدامات جدی را برای ایجاد اصلاحات در افغانستان روی دست نگیرند، با فشارها و تحریم‌های بیشتر جامعه جهانی مواجه خواهند شد.»

به گفته‌ی آقای رحیمی، این اقدام سازمان ملل‌متحد به‌وضوح می‌رساند که حوصله‌ی امریکا و جامعه‌ی جهانی درحال لبریز شدن است و طالبان جز مراجعه به خواست و اراده‌ی مردم، ایجاد اصلاحات اساسی و لازمی، رعایت قوانین ملی و بین‌المللی در افغانستان، چاره و گزینه دیگری ندارند.

سازمان ملل‌متحد به تازگی، عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی و یک معین وزارت معارف را ممنوع‌السفر کرد و معافیت سفر 13 مقام دیگر طالبان را برای دو ماه دیگر تمدید نمود.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button