اجتماعیافغانستان

باشندگان ولایت پکتیکا خواستار تسریع کمک‌های جامعه‌ی جهانی شدند

بیان‌نیوز: شماری از بزرگان مردم ولایت پکتیکا در شرق افغانستان، یک روز پس از زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار، خواستار کمک‌های جامعه‌ی جهانی شده‌اند.

یکی از بزرگان مردمی این ولایت در یک نوار تصویری می‌گوید که آسیب‌دیدگان این حادثه‌ی طبیعی شدیدا به مواد غذایی، سرپناه و وسایل صحی ضرورت دارند.

حکومت سرپرست طالبان و شماری از شخصیت‌های سیاسی در کابل نیز خواستار کمک‌های فوری جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های امدادرسان به آسیب‌دیدگان در شرق افغانستان شده‌اند.

هم‌زمان با این، سخنگوی حکومت طالبان نیز اعلام کرده که کمک‌های اولیه‌ی کشورهای چون پاکستان، ایران و قطر به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه به ولایت پکتیکا رسیده است.

ذبیح‌الله مجاهد، بامداد امروز پنج‌شنبه(2 سرطان) در تویتی نگاشته که شب گذشته یک هواپیمای حامل کمک‌های بشری قطر در کابل نشست کرده است.

افزون براین، به گفته‌ی مجاهد، پاکستان همچنان کمک‌های حامل مواد غذایی را از طریق زمین به باشندگان ولایت پکتیکا ارسال کرده است.

با این حال، بامداد روز چهارشنبه، زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار در ولایت‌های پکتیکا و خوست در شرق افغانستان به‌وقوع پیوست و در این رویداد نزدیک به یک هزار نفر جان باخت.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button