افغانستانامنیتیگزارش ویژه

طالبان به مولوی مهدی و افرادش«بغاوت‌گر» عنوان داد

بیان‌نیوز

چند روز پس از درگیری‌های مسلحانه در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل، وزارت دفاع طالبان به این درگیری‌ها واکنش نشان داده، مولوی مهدی و افرادش را «بغاوت‌گر» عنوان نمود.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان که در یک نوار تصویری پیرامون منازعه‌ی بلخاب توضیح می‌داد، گفته است که نیروهای آن‌ها عملیات مشترک تصفیوی را علیه«بغاوت‌گران» در این ولسوالی آغاز کرده و تاکنون ادامه دارد.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان افزوده که نیروهای آن‌ها با تصرف مرکز ولسوالی بلخاب، در آن‌جا مستقر شده و نیز، عملیات تصفیوی در مناطق دور دست این ولسوالی همچنان ادامه خواهد داشت.

اما منابع نزدیک به مولوی مهدی در صحبت با رسانه‌ها تصرف مرکز ولسوالی بلخاب را از سوی نیروهای طالبان رد می‌کنند و می‌گویند که درگیری‌های مسلحانه همچنان در بازار کهنه، شیر قلعه، دامن کوتل و شمار از مناطق دیگر جریان دارد.

دو روز پیش، نیروهای طالبان با انجام حملات هوایی، محل اقامت مولوی مهدی را نیز هدف قرار داد اما به وابستگان او آسیبی نرسید.

مولوی مهدی که از فرماندهان ناراضی حکومت کنونی کابل شمرده می‌شود که اخیرا از بدنه‌ی حکومت طالبان جدا شده است.

نیروهای طالبان از چند روز بدین‌سو عملیات گسترده‌ای را برای سرکوب او و افرادش در مربوطات ولسوالی بلخاب ولایت سرپل راه‌اندازی کرده است.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button