افغانستانسیاستسیاسیگزارش ویژه

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان به برگزاری گردهمایی علما واکنش نشان داد

بیان‌نیوز

شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیوند به برگزاری نشست علما در کابل، واکنش نشان داده و آن را تلاش‌های مذبوحانه‌ی طالبان برای کسب مشروعیت بین‌المللی عنوان کرد.

این شورا، شامگاه روز جمعه(10 سرطان) با انتشار اعلامیه‌ای گفته است:«این مجلس مزعوم(نشست علما) حتا از شروط و مواصفات اعضای جرگه‌های مردمی نیز برخوردار نیست؛ در تاریخ در جرگه‌های مردمی برای حل مسایل محلی غالبا کسانی شرکت می‌کنند که در میان مردم به عنوان مرجع شناخته‌شده و دارای کلمه مسموعه باشند؛ بناء این نشست طالبان از این لحاظ نیز از اعتبار ساقط است.»

به گفته‌ی این شورا، طالبان بی‌تردید می‌خواهند با این کار به جهان نشان دهند که آن‌ها از حمایت مردم بهره‌مند هستند؛ اما از انتخابات و مراجعه به آرای مردم هراس دارند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان باور دارد که طالبان از این تلاش‌های مذبوحانه چیزی کسب نخواهند کرد و برای برون‌رفت از وضعیت ناهنجار کنونی، راهی جز تن دادن به اراده‌ی جمعی مردم، آغاز مذاکرات صلح و تشکیل دولتی موقت همه‌شمول و در پی آن نظام و دولتی منتخب ندارند که در آن همه‌ی مردم و اقشار جامعه اعم از زن و مرد به گونه‌ی مردم‌سالارانه حضور داشته باشند.

در اعلامیه‌ی این شورا همچنان آمده است:«تداوم مستبدانه و زورگویانه طالبان در قدرت سیاسی هر روز بر ابعاد بحران و فاجعه‌ی شیری در افغانستان می‌افزاید و بنیان‌های دولتی و اجتماعی آن را نابود می‌کند.»

اعضای این شورا از جامعه‌ی جهانی، کشورهای منطقه و همسایگان افغانستان خواسته که در کنار مردم این کشور قرار بگیرند و از هرگونه سعی و تلاش در جهت به‌رسمیت‌شناختن طالبان خودداری کنند.

حکومت سرپرست طالبان پس از ده ماه حاکمیت در افغانستان، بزرگ‌ترین نشست علما را در کابل مدیریت می‌کند. در دو روز گذشته، مقام‌های ارشد طالبان در نشست علما سخنرانی کرده و از تامین امنیت در کشور و بهبود وضعیت زندگی مردم سخن گفتند.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button