اجتماعیافغانستان

کمک 40 میلیون یورویی اروپا برای کودکان افغانستانی

بیان‌نیوز

نماینده‌ی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل‌متحد(یونیسف) در اظهاراتی گفته است که به تازگی اتحادیه اروپا کمک 40 میلیون یورویی را برای حمایت از کودکان افغانستان تعهد کرده است.

محمد ایویا، نماینده‌ی یونیسف در افغانستان بامداد روز یک‌شنبه(12 سرطان) گفته است که کمک فوق در راستای تقویت واکسیناسیون کودکان افغانستان موثر خواهد بود و در عین حال، اطمینان حاصل خواهد شد که همه‌ی کودکان در برابر پولیو واکسین شوند.

یونیسف گفته که این کمک در اختیار صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل و سازمان جهانی صحت قرار خواهد گرفت و در زمینه‌های تطبیق واکسین پولیو و حمایت از کودکان به مصرف خواهد رسید.

براساس اظهارات نماینده‌ی یونیسف، 25 میلیون یورو در بخش واکسین پولیو و 15 میلیون آن نیز برای حمایت از کودکان برنامه‌ریزی شده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل‌متحد همچنان ابراز نگرانی کرده که با وخامت اوضاع اقتصادی افغانستان، کودکان این کشور با خشونت و تهدیدهای بیشتر مواجه شده‌اند.

یونیسف همچنان افزوده که به‌دلیل وضعیت پیچیده‌ و چالش‌های وافر اقتصادی، شمار زیادی از کودکان افغان ناگزیر شده‌اند که راه‌های پرخطر را انتخاب و از افغانستان خارج شوند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل‌متحد همچنان آمار داده است که در سال گذشته حدود 88 درصد از خانواده‌هایی‌که یک فرزند داشتند، در شرایط سخت بیرون از خانه کار می‌کردند.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button