افغانستانسیاستسیاسیگزارش ویژه

واکنش دیرهنگام کرزی به نشست علما؛ گردهمایی علما نشست داخلی داخلی طالبان بود

بیان‌نیوز

سه روز پس از پایان نشست علما در کابل، حامد کرزی رییس‌جمهوری پیشین افغانستان از شخصیت‌های معدود در کابل است که به این نشست واکنش نشان داده است.

کرزی، روز سه‌شنبه(14 سرطان) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبری العربیه، بیان کرده که اکثر اشتراک‌کنندگان نشست علما عضو طالبان بودند.

او می‌گوید که انتظار لویه‌ جرگه از جانب طالبان را داشت که در آن نمایندگان تمام مردم افغانستان به‌شمول زنان حضور می‌داشتند که چنین چیزی اتفاق نیفتاد.

رییس‌جمهوری پیشین افغانستان همچنان اضافه کرد که در لویه‌ جرگه‌ها تصامیم مهمی از جمله به‌رسمیت‌شناسی حکومت و تغییرات قانون اساسی گرفته می‌شود.

کرزی با اشاره به رسمیت‌شناختن طالبان تاکید ورزید که جامعه‌ی جهانی زمانی حکومت مستقر در کابل را به‌رسمیت خواهد شناخت که دولت فراگیر شکل بگیرد.

سه روز پیش، نشست بزرگ علما در کابل با حضور بیش از چهار هزار عالم دینی برگزار شده بود و در این نشست، اکثر آن‌ها با حکومت فعلی بیعت کردند.

در پیوند به این نشست، شخصیت‌های سیاسی که در بیست سال گذشته سمیت‌های مختلفی را به عهده داشتند، دعوت نشدند. حامد کرزی، عبدالله عبدالله، فضل‌الهادی مسلمیار و سایر شخصیت‌های دیگر دعوت نشدند و از این میان، فقط کرزی واکنش نشان داده است.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button