جهان

پوتین: علیه «لیبرالیزم خودکامه» که غرب می‌خواهد در سراسر جهان تحمیل کند، مقابله می‌کنیم

بیان‌نیوز

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری در مهم‌ترین سخنرانی خود به کشورهای غربی هشدار داد که مسکو هنوز با تمام قوای خود بر اوکراین حمله نکرده است.

پوتین عصر روز پنج‌شنبه(16 سرطان) که در میان قانون‌گذاران روسیه صحبت می‌کرد، گفت که کشورهای غربی به گونه‌ی یک‌دست جنگ را در اوکراین به راه‌انداخته‌اند.

به گفته‌ی پوتین، مداخله‌ی روسیه در یک کشور طرف‌دار، نشانه‌ی از آغاز تغییر به‌سمت جهان چند قطبی است و این روند متوقف نخواهد شد.

رییس‌جمهوری روسیه هشدار داد که مسکو تاهنوز عملیات تمام‌عیار و جدی خود را در اوکراین آغاز نکرده است؛ اما او در ادامه سخنانش گفت:«ما مذاکرات صلح را رد نمی‌کنیم، اما کسانی‌که چنین مذاکرات را رد می‌کنند، باید بدانند که در مراحل پیشرفته‌تر رسیدن به توافق با ما دشوارتر خواهد بود.»

او همچنان افزود که مسکو علیه «لیبرالیزم خودکامه» که غرب به‌دنبال تحمیل آن بر سراسر جهان است، مقابله خواهد کرد.

پوتین همچنان گفت که اکثر کشورها مدل لیبرالیزم خودکامه و معیارهای متظاهر دوگانه غربی را نمی‌خواهند و اکثر کشورهای جهان چنین زندگی و آینده‌ای را نمی‌پذیرند.

رییس‌جمهوری روسیه در بخشی از سخنانش خاطرنشان ساخت که غرب می‌تواند تلاش برای شکست دادن روسیه در میدان جنگ را امتحان کند، اما عملیات نظامی بر اوکراین نشانه‌ی تغییر به سمت یک جهان چند قطبی است.«امروز می‌شنویم که آن‌ها می‌خواهند که ما را در میدان جنگ شکست دهند. خوب، در این مورد چه می‌توان گفت؟ بگذارید امتحان کنند.»

با این حال، کشورهای غربی و اروپا تلاش دارند که از اوکراین در برابر روسیه، کی‌یف را حمایت تسلیحاتی کنند و برای این، غرب تاحالا تجهیزات نظامی پیشرفته را در اختیار اوکراین قرار داده است.

افزون براین، جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا اخیرا بیان کرده که اوکراین ضربه‌ی سختی را به روسیه وارد کرده است.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button