جهان

توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا به وضع تحریم‌های بیشتر علیه مسکو

بیان‌نیوز

به‌دنبال تداوم بحران اوکراین و تیرگی مناسبات اروپا با دولت مسکو، اتحادیه‌ی اروپا به تازگی واردات طلا از روسیه و یک بانک مهم این کشور را تحریم کرد.

به گزارش یورونیوز، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، توافق کردند که دولت مسکو به‌دلیل تهاجم نظامی بر اوکراین، باید مورد تحریم‌های بیشتری قرار گیرد.

روسیه چهارمین صادرکننده بزرگ طلا در جهان است. این فلز گرانب‌ها بزرگترین منبع تامین ارز حاصل از صادرات پس از انرژی است و ارزش آن در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۸.۵ میلیارد یورو (۱۸.۹ میلیارد دلار) بوده است.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا همچنین دارایی‌های اسبربانک در این اتحادیه را مسدود می‌کند. همچنین تمام تبادلات پولی این بانک و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به استثنای عملیات مالی مرتبط با تجارت مواد غذایی و کود کشاورزی ممنوع خواهد بود.

اسبربانک از اوایل جنوری نیز از دریافت خدمات سوئیفت محروم شده بود.

اتحادیه اروپا پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، واردات طیف وسیعی از محصولات روسیه، از جمله زغال سنگ، نفت، ودکا، سیمان، چوب، غذاهای دریایی، خاویار و تجهیزات و لوازم شکار را تحریم کرده است. البته گاز، منبع عظیم درآمد مسکو، همچنان از تحریم‌های اتحادیه اروپا مستثنی است.

با این حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دور تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را ناکافی خواند و تاکید کرد که روسیه باید با هزینه بسیار بالاتری برای جنگ مواجه شود تا تن به صلح بدهد.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button