افغانستانزنان و حقوق بشرسیاسی

امیری: حاشیه‌های نشست تاشکند؛ هیچ کسی از به‌رسمیت‌شناختن طالبان حمایت نکرد

بیان‌نیوز

رینا امیری، نماینده ویژه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا برای زنان و حقوق بشر افغانستان می‌گوید که در نشست تاشکند، اشتراک‌کنندگان از به‌رسمیت‌شناختن طالبان اعلام حمایت نکردند.

روز گذشته، نخستین روز نشست تاشکند در مورد اوضاع افغانستان با حضور نمایندگان دیپلماتیک 20 کشور جهان و سازمان‌های بین‌المللی در پایتخت اوزبیکستان برگزار شده بود.

در این نشست، هیاتی از جانب حکومت سرپرست طالبان به ریاست امیرخان متقی نیز اشتراک و سخنرانی کرد.

یک روز پس از این نشست، اشتراک‌کنندگان امریکایی در تویت‌هایی گفتند که در این نشست، هیچ کسی از به‌رسمیت‌شناختن طالبان حمایت نکرد.

رینا امیری مقام امریکایی و اشتراک‌کننده در نشست تاشکند گفته است که اکثر اعضای این نشست خواستار ایجاد روند سیاسی همه‌شمول در افغانستان شده‌اند.

او در تویتی افزوده است:«من با این ادعاکه پالیسی‌های قهقرایی طالبان براساس فرهنگ افغانی است، مخالفت کردم و استدلال کردم که بیشتر افغان‌ها آرزوی تحصیل، کار و فرصت‌هایی برای آینده بهتر برای پسران و دختران خود دارند.»

به گفته‌ی نماینده ویژه‌ی امریکا برای زنان و حقوق بشر افغانستان، همبستگی بین‌المللی در نشست تاشکند برای حمایت از حق تحصیل دختران، حمایت قوی از حقوق زنان برای کار و سهم‌گیری آن‌ها در اقتصاد افغانستان امیدوارکننده بوده است.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button