جهان

کره شمالی امریکا و کره جنوبی را به جنگ هسته‌ای تهدید کرد

بیان‌نیوز

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اظهاراتی، هشدار داده است که از تسلیحات هسته‌ای خود در درگیری احتمالی نظامی با امریکا و کره جنوبی استفاده خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبر کره شمالی، امروز پنج‌شنبه(28 جولای) در 69مین سال‌گرد پایان جنگ کره و برای کهنه‌سربازانی‌که در آن جنگ‌ها اشتراک داشتند، سخنرانی کرد.

رهبر کره شمالی از رقبای خود به تندی انتقاد کرد که تلاش دارند تا شبه جزیره کره را وارد جنگ سازند.

با این حال، کارشناسان می‌گویند: در حالی که کیم جونگ اون به طور فزاینده‌ای کشورهای رقیب را با سلاح‌های هسته‌ای تهدید کرده است، بعید است که او ابتدا از آن‌ها علیه ارتش قدرت‌مندتر آمریکا و متحدانش استفاده کند.

کره جنوبی از تهدید تازه رهبر کره شمالی ابراز تاسف عمیق کرد و اعلام کرد که برای مقابله «قدرتمند و موثر» با هرگونه تحریک کره شمالی آمادگی دارد.

غرب در آستانه‌ی ورود به جنگ هسته‌ای قرار دارد

از سوی هم، استفان لاوگرو، مشاور امنیت ملی بریتانیا نیز اعلام کرده که کشورهای غربی در خطر ورود به جنگ هسته‌ای قرار دارند، زیرا به اندازه‌ی کافی با روسیه و چین گفت‌وگوهای لازم صورت نگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، او که در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، افزود: قدرت‌های رقیب در طول جنگ سرد یکدیگر را بهتر درک می‌کردند و فقدان گفت‌وگو امروز احتمال اشتباه محاسباتی را بیشتر می‌کند.

مشاور امنیت ملی بریتانیا همچنان بیان کرد که جهان در«عصرجدیدی از تکثیر» قرار دارد که درآن سلاح‌های خطرناک بطور گسترده‌ای در دسترس هستند.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button