افغانستانسیاستسیاسیگزارش ویژه

واکنش‌ها به کشته شدن رهبر القاعده در کابل؛ وزرای خارجه امریکا و عربستان استقبال کردند

بیان‌نیوز

وزرای خارجه امریکا و عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای، به کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در کابل واکنش نشان دادند.

آنتونی بلینکن، وزیرخارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته است که پناه دادن به رهبر القاعده در کابل، نقض آشکار توافق‌نامه دوحه است، زیرا طالبان وعده‌های پی‌هم داده بودند که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده صورت نخواهد گرفت.

بربنیاد توافق‌نامه دوحه، طالبان به امریکایی‌ها وعده داده‌اند که طالبان رابطه‌ی خود را با تمامی گروه‌های هراس‌افگن و به‌خصوص القاعده قطع می‌کند و نیز اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان کشورهای دیگر تهدید شوند.

در همین حال، عربستان سعودی از کشتن رهبر القاعده توسط امریکایی‌ها استقبال کرده است.

وزارت خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای گفته ایمن الظواهری از رهبران تروریزم بود و چندین عملیات مرگ‌بار را در امریکا و عربستان سعودی برنامه‌ریزی و اجرا کرده بود.

جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا بامداد روز سه‌شنبه(11 اسد) به وقت افغانستان در سخنانی تایید کرد که او دستور حمله به رهبر القاعده را صادر کرده بود.

رییس‌جمهوری امریکا با بیان این‌که اوایل سال جاری میلادی محل مخفیگاه الظواهری در کابل تثبیت شد، او برای دیدار با خانواده‌اش به کابل رفته بود.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button