افغانستانفرهنگی

به‌مناسبت گرامی‌داشت از روزهای محرم، بیش از 30 خانم طلبه گواهی‌نامه«مداحی» دریافت کردند

بیان‌نیوز

هم‌زمان با گرامی‌داشت از روزهای محرم در افغانستان، کانون علمی و فرهنگی نورالهدا با همکاری مجمع محبان اهلبیت برای بیش از 30 خانم طلبه، گواهی‌نامه مداحی کرد.

سیدمجتبی هاشمی، رییس کانون علمی و فرهنگی نورالهدا می‌گوید که با همکاری مجمع جهانی محبان اهلبیت، دوره‌ یک ماهه‌ی آموزشی مداحی برای بانوان طلبه برگزار کرده و حالا این دوره به پایان رسیده است.

او در مراسم اختتامیه آموزشی مداحی که تحت عنوان«آثار و آفات عزاداری» برگزار شده بود، بیان کرد که در ایام عزاداری باید از افراط و تفریط دوری شود.«در عزاداری‌ها نباید تندروی و یا کندروی صورت گیرد.»

آقای هاشمی در سخنرانی خود با بیان این‌که بعضی افراد در عزاداری غلو می‌کنند، افزود که بعضی افراد هم عزاداری را خیلی سبک می‌شمارند که هر دو جز آفات عزاداری هستند.

در همین حال سیدحسین عالمی بلخی، رییس مجمع جهانی محبان اهلبیت در این مراسم گفته است:«اولین مداح امام حسین جبرئیل بود و اولین گریه‌کن امام حسین هم حضرت آدم بود. بعد از آدم همه پیامبران به یک نحوی عزادار، مداح و گریه‌کن اهلبیت بودند.»

آقای بلخی در سخنانش علاوه کرد که حضرت پیامبر برای امام حسین عزاداری کرد؛ لذا به پاسخ آن‌هایی‌که شبهه خلق می‌کنند و عزاداری روزهای محرم را مورد سوال قرار می‌دهند، باید گفت که به دستور پیامبر برای کاکایش حضرت حمزه مراسم عزاداری به‌پا کردند.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button