جهان

واشنگتن‌پُست: اف‌بی‌آی در جریان تفتیش عمارت ترمپ به دنبال اسناد هسته‌ای بود

بیان‌نیوز

روزنامه واشنگتن‌پُست گزارش داده است که که پولیس فدرال این کشور در جریان تفتیش عمارت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده به دنبال اسنادی مخفیانه درباره سلاح‌‌های هسته‌ای بود.

به گزارش یورونیوز، این روزنامه به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که پولیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) بر این باور بود که این اسناد در گاوصندوق عمارت دونالد ترمپ در ایالت فلوریدا نگهداری می‌شود.

در گزارش این روزنامه اشاره‌ای به محتوای این اسناد و ارتباط آن‌ها با زرادخانه هسته‌ای امریکا یا کشوری دیگر نشده است.

گزارش واشنگتن‌پست درباره جستجوی اسناد سلاح هسته‌ای در عمارت دونالد ترامپ ساعاتی پس از آن منتشر شد که مریک گارلند، وزیر دادگستری امریکا از دادگاه خواست تا حکم تفتیش منزل رییس‌جمهوری پیشین را منتشر کند.

دونالد ترمپ نیز در واکنش به سخنان مریک گارلند خواستار انتشار «فوری» حکم مورد استفاده پولیس فدرال برای جست‌وجوی عمارتش شد.

انتشار این حکم می‌تواند دلایل تفتیش عمارت دونالد ترامپ و جزئیات تحقیق پولیس فدرال درباره نحوه رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی شده از سوی دونالد ترمپ را برملا کند.

رییس‌جمهوری پیشین امریکا نسخه‌ای از حکم تفتیش عمارتش را دریافت کرده اما تاکنون آن را به طور علنی منتشر نکرده است.

او ضمن اعتراض به جستجوی عمارتش آن را «غیرضروری» خوانده است. ترمپ همچنان از این‌که ماموران پولیس فدرال به جست‌وجوی کمد و لباس‌های همسرش، ملانیا ترامپ پرداختند، انتقاد کرده است.

با این حال، وزیر عدلیه ایالات متحده در سخنان روز پنج‌شنبه(11 اگست) خود گفته بود که «شخصا» با عملیات پولیس فدرال برای تفتیش عمارت دونالد ترمپ موافقت کرده بود.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button