افغانستانفرهنگی

بلخی: افراط و تفریط باید از عزاداری‌ها شود

بیان‌نیوز

یک هفته پس از پایان دهه عاشورا در کابل، سیدحسین عالمی بلخی، رییس مجمع محبان اهلبیت می‌گوید که در برنامه‌های عاشورا حفظ اعتدال مهم است، افراط و تفریط باید از عزاداری‌ها خارج شود.

روز دوشنبه(24 اسد) مجمع محبان اهلبیت، دومین همایش عاشورا و مبلغین را با حضور علمای برجسته‌ی کشور در کابل برگزار کرد و در این همایش، علما تاکید ورزیدند که آموزه‌های عاشورا باید استخراج شود، آسیب‌های آن بررسی و جلو آفات گرفته شود.

در همین حال، سیدحسین عالمی بلخی، رییس مجمع محبان اهلبیت در سخنرانی خود افزود که بحث مبلغ تخصصی یک نیاز مبرم جامعه است، زمانی‌که تبلیغ به‌صورت تخصصی صورت گیرد، آفات از بین می‌رود و خلاها پر می‌شود.

وی در ادامه افزود:«در برنامه‌های عاشورا حفظ اعتدال مهم است، افراط و تفریط باید از عزاداری‌ها خارج شود. علما باید بکوشند بساط افراط و تفریط را برچینند، این مستلزم این است که در بخش تبلیغ و مبلغان، کار اساسی و تخصصی صورت گیرد. رفتار جوانان عزادار نیز کنترول شود و از رفتار افراط‌آمیز آن‌ها نیز جلوگیری صورت بگیرد.»

رییس مجمع محبان اهلبیت همچنان از تدابیر امنیتی طالبان برای تامین امنیت عزاداران حسینی در شهرهای افغانستان ابراز امتنان کرد.

او گفت که نیروهای طالبان درجهت تامین امنیت مراسم‌های محروم تلاش کردند و توانستند که از بسیاری حملات داعش جلوگیری کنند.

با این حال، در جریان ایام محرم، نیروهای استخباراتی طالبان، یک مخفیگاه داعش را در کارته سخی شهر کابل شناسایی و از بین بردند.

طالبان اعلام کردند که داعش قصد داشتند تا در روز عاشورا، حملاتی را بر عزاداران حسینی در زیارتگاه سخی کابل انجام دهند.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button