افغانستانامنیتیزنان و حقوق بشر

یوناما از افزایش تلفات غیرنظامیان طی هفته‌های اخیر ابراز نگرانی کرد

بیان‌نیوز

دفتر هیات معاونت سازمان ملل‌متحد در کابل(یوناما) ابراز نگرانی کرد که حمله‌های تروریستی اخیر، میزان تلفات غیرنظامیان را بالا برده است.

این نهاد، شام روز پنج‌شنبه(27 اسد) با انتشار بیانیه‌ای، حمله‌ی تروریستی بر مسجد صدیقیه در سرکوتل خیرخانه‌ی شهر کابل را محکوم کرده و گفته است:«ما حمله دیروز در یک مسجد در کابل را محکوم می‌کنیم، که یکی از آخرین مورد از یک سلسله بمب‌گذاری‌های نگران‌کننده بوده و طی هفته‌های اخیر منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 250 نفر گردیده است.

در بیانیه آمده است که بالاترین میزان تلفات غیرنظامیان طی یک ماه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

در بیانیه‌ی یوناما همچنان از حکومت سرپرست طالبان خواسته شده که با بدتر شدن امنیت، سازمان ملل‌متحد از مقام‌های حاکم طالبان می‌خواهد تا گام‌های مشخصی را برای جلوگیری از هرگونه هراس‌افگنی در افغانستان بردارند.

یوناما تاکید ورزیده است که باید برای جوامع آسیب‌پذیر حمایت‌های بیشتری مهیا گردیده و عاملان چنین اعمال به عدالت سپرده شوند.

به گفته‌ی یوناما، در حمله روز چهارشنبه ده‌ها غیرنظامی کشته وزخمی شدند.«ما عمیق ترین همدردی خویش را با خانواده های کشته شدگان ابراز نموده و برای مجروحین شفای عاجل میخواهیم.»

شام روز گذشته، نمازگزاران در مسجد صدیقیه در سرکوتل خیرخانه‌ی کابل هدف انفجار قرار گرفتند و در این رویداد 21 نمازگزار جان باخته و بیش از 30 نمازگزار دیگر زخمی شدند.

مسوولیت این رویداد را تاکنون گروهی به عهده نگرفته است.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button