افغانستانفرهنگی

شورای علمای شیعه‌ی افغانستان به کشورهای ایران و عراق هیات اعزام کرده است

بیان‌نیوز

شورای علمای شیعه، هیاتی را برای بیان دیدگاه‌ها و فعالیت‌های آن نزد مراجع عظام تقلید شیعه به کشورهای ایران و عراق، اعزام کرده است.

این شورا با انتشار بیانیه‌ای گفته که ریاست این هیات را محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه به عهده دارد و تاکنون با شمار زیادی از مراجع تقلید شیعه در کشورهای ایران و عراق دیدار داشته است.

در بیانیه این شورا آمده است که هیات اعزامی با علما، طلبه‌ها و نخبگان مردم افغانستان در شماری از شهرهای ایران دیدار و ضمن تبیین وضعیت جاری کشور، برنامه‌های شورا تبادل نظر نمودند.

طبق این بیانیه، هیات شورای علمای شیعه درحال حاضر در شهر قم ایران مشغول دیدوبازدید و تبادل نظر می‌باشد و تاکنون با آیت‌الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت، آیت‌الله فاضلی بهسودی، آیت‌الله موحدی نجفی دیدار و ملاقات کرده که سلسله‌ی این ملاقات و تبادل نظر همچنان ادامه دارد.

به گفته‌ی شورای علمای شیعه، شخصیت‌های علمی و مذهبی‌که ملاقات شده، رفتار خردمندانه و برنامه‌های معتدلی به‌دور از افراط و تفریط شورای علمای شیعه‌ی افغانستان در قبال حوادث جاری افغانستان که تاکنون صورت گرفته، مورد ستایش و تایید قرار داده‌اند.

در بیانیه شورای علمای شیعه همچنان تصریح شده که در این دیدارها پیرامون حفظ وحدت و درک شرایط موجود تاکید صورت گرفته و در عین حال بیان شده که در خصوص امیددادن به مردم و جلب کمک‌های مالی از مراجع عظام به مردم از طریق موسسات امدادرسان، کار بیشتری صورت بگیرد.

Related Articles

Back to top button