افغانستانسیاستسیاسی

هیات شورای علمای شیعه افغانستان در سفر به عراق با چهره‌های مطرح دینی و سیاسی عراق دیدار کرد

بیان‌نیوز

هیات شورای علمای شیعه افغانستان به ریاست محمد اکبری، در سفر به عراق با چهره‌های مطرح دینی و سیاسی از جمله نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و در خصوص تقویت مناسبات افغانستان و عراق، بحث صورت گرفته است.

یک منبع نزدیک به اعضای هیات این شورا به بیان‌نیوز می‌گوید که هیات به ریاست محمد اکبری در سفر به عراق با چهره‌های مطرح دینی و سیاسی دیدار و در خصوص اوضاع جاری افغانستان و تقویت مناسبات دو کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

به گفته‌ی منبع، هیات شورای علمای شیعه در این سفر با عمار حکیم، عادل عبدالمهدی، شیخ همام حمودی رییس مجلس اعلای عراق و نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار کردند.

این منبع متن پنج ماده‌ای را در اختیار بیان‌نیوز قرار داده که جریان سفر هیات شورای علما به عراق و گفت‌وگوهای‌شان با چهره‌های عراقی را نشان می‌دهد.

در ماده‌ اول آمده است:«تلاش همه‌جانبه برای تحکیم اخوت و برادری میان امت مسلمه و کوشش پیرامون تقریب مذاهب، ایجاد الفت، دوستی و محبت میان مسلمین و رفع سوی تفاهم و برداشت‌های نادرست پیروان مذاهب از همدیگر.»

در ماده‌ی چهارم این متن تصریح شده که با توجه به بی‌کاری مفرط و مشکلات اقتصادی شدید در افغانستان، راه‌های جذب کارگر فنی و کارگر ساده از افغانستان در بازار کار عراق جست‌وجو شود.

اخیرا هیاتی از جانب شورای علمای شیعه افغانستان به ریاست محمد اکبری، به کشورهای ایران و عراق سفر کرده است؛ اما این سفر انتقاداتی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که این هیات برای سفیدنمایی طالبان و جلب حمایت مراجع دینی از نظام فعلی به ایران و عراق سفر کرده است.

Related Articles

Back to top button