افغانستانزنان و حقوق بشرگزارش ویژه

کمیته بین‌المللی نجات: تداوم فعالیت‌ها بدون همکاران زن در افغانستان ممکن نیست

بیان‌نیوز

به‌دنبال محدودیت‌های اخیر حکومت سرپرست طالبان، کمیته‌ بین‌المللی نجات بار دیگر اعلام کرده است که فعالیت‌های این کمیته بدون همکاران زن در افغانستان ممکن نخواهد بود.

این کمیته‌، دومین بیانیه‌ی خود را روز پنج‌شنبه(۱۵ جدی) منتشر کرده و در آن تاکید شده که نقش زنان در اجرای فعالیت‌های بشردوستانه ضروری است و توانایی‌های این کمیته برای دست‌یابی به نیازمندان به کارمندان زن مرتبط است.

در بیانیه تصریح شده که هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد زنان سرپرست خانواده‌ها با مشکل غذایی مواجه هستند که ۳۲ درصد بیشتر از مردان سرپرست خانواده‌ها هستند.

کمیته بین‌المللی نجات گفته است:«بدون کارکنان زن در همه‌ی سطوح و در همه‌ی بخش‌ها، ما نمی‌توانیم کمک‌ها و برنامه‌های اصولی و مبتنی بر نیاز را برای کسانی‌که بیشتر از این بحران آسیب دیدند، ارایه کنیم.»

در این بیانیه آمار ارایه شده است که بیش از شش میلیون نفر را در این کشور حمایت کرده است و توقف فعالیت‌های این کمیته هزاران شهروند افغانستان را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد.

این کمیته با بیان این‌که به ادامه فعالیت‌هایش تعهد دارد، خاطرنشان ساخته که پس از تغییر وضعیت موجود، مجددا فعالیت‌هایش را از سر خواهد گرفت.

هم‌زمان با این، کمیته بین‌المللی نجات از سازمان ملل‌متحد تقاضا کرده که حکومت طالبان را به شیوه‌ی عملی و هماهنگ که مسیر را برای کار زنان مهیا کند، وارد تعامل شود.

Related Articles

Back to top button