اجتماعیافغانستان

بیش از ۲۴ هزار گدا به‌شمول ۱۱ هزار زن از شهر کابل جمع‌آوری شده است

بیان‌نیوز

کمیته‌ی جمع‌آوری گداها به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست اعلام کرده که تا اکنون بیش از ۲۴ هزار گدا به شمول بیش از ۱۱ هزار زن را از شهر کابل جمع‌آوری کرده است.

این کمیته امروزدوشنبه( ۱۹ جدی) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تا اکنون ۲۴ هزار و ۲۷۶ گدا را از شهر کابل جمع‌آوری کرده است.

در ادامه آمده است که از میان گداهای جمع‌آوری شده، ۱۱هزار و ۶۰۲ تن آنان زنان می‌باشند. گفته شده است که پس از ارزیابی تعداد چهار هزار و ۹۸۸ تن آنان مستحق و تعداد شش هزار و ۶۱۴ تن دیگر شان گداهای حرفه‌ای بودند.

کمیته‌ی جمع‌آوری گداها می‌گوید که از میان گداهای جمع‌آوری شده، تعداد دو هزار و ۹۴۷ تن آن مرد بوده که پس از بررسی، یک هزار و ۷۲ تن آنان مستحق و به تعداد یک هزار و ۸۷۵ تن دیگرشان گداهای حرفه‌ای شناسایی شده‌ اند.

همچنین در ادامه آمده است که از این میان، ۹ هزار و ۷۲۷ تن آنان کودکان هستند که تعداد سه هزار و ۶۳۷ تن آن‌ها مستحق و به تعداد شش هزار و ۲۲ تن آنان گداهای حرفه‌ای هستند.

معاون اقتصادی رییس‌الوزرای حکومت فعلی گفته است که ۶۸ کودک جمع‌آوری شده بی‌سرپرست می‌باشند.

این کمیته می‌افزاید که کودکان گدای بی‌سرپرست پس از بایومتریک به مراکز آموزشی وزارت کار و امور اجتماعی فرستاده می‌شوند. در این مراکز علاوه بر اعاشه به کودکان بی‌سرپرست زمینه‌ای آموزش نیز فراهم می‌گردد.

در اعلامیه تاکید شده است که به گدایان مستحق از سوی حکومت سرپرست کمک‌های نقدی دوامدار صورت می‌گیرد.

کمیته جمع‌آوری گداها در حالی آمار گدایان را نشر می‌کند که مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفته است که حدود ۲۸ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک‌های فوری دارند.

با قدرت گرفتن حکومت فعلی در افغانستان، تمام مردم متأثر شده و میزان فقر و بیکاری به گونه‌ی بی‌سابقه در کشور افزایش یافته است.

Related Articles

Back to top button