افغانستانزنان و حقوق بشر

حقانی به دبیرکل شورای پناهندگان ناروی: کمک‌ها نباید مشروط به تحصیل و کار زنان باشد

بیان‌نیوز

خلیل‌‌الرحمن حقانی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان در دیدار با یان اگلند، دبیرکل شواری پناهندگان ناروی برای افغانستان گفته که کمک‌های بشردوستانه نبایدمشروط به تحصیل و کار زنان باشد.

این دیدار که روز دوشنبه(۱۹ جدی) صورت گرفته، وزیر مهاجرین افزوده است:«ما تلاش می‌کنیم که یک چارچوب شرعی برای تحصیل و کار زنان ایجاد کنیم، اما نباید کمک‌های بشردوستانه مشروط باشد.»

در خبرنامه‌ی وزارت امور مهاجرین به نقل از آقای حقانی آمده که هدف همه کمک به نیازمندان است، اگر یک راه بسته است، راه های دیگر باز می‌باشد.

به گفته‌ی آقای حقانی، کشورهای خارجی نباید در مورد افغانستان عجولانه تصمیم بگیرند، زیرا در این کشور حقایقی برای بررسی وجود دارد.

آقای اگلند در این دیدار از حکومت سرپرست خواست که به زنان و دختران اجازه کار دهند.

دبیرکل شورای پناهندگان ناروی برای افغانستان می‌گوید که این نهاد در شش ماه گذشته برای ۸۵۰ هزار شهروند افغانستان کمک کرده و قصد دارد در آینده برای۷۰۰ هزار نفر دیگر نیز امدادرسانی کند.

با این حال، وزیر مهاجرین حکومت فعلی می‌گوید: «یک یا دو کیلو کمک مشکل افغان‌ها را حل نمی‌کند.»

این در حالی است که روز گذشته آقای اگلند در توییترش نوشته بود که بدون کارکنان زن و مرد، این شورا نمی‌تواند فعالیت خود را در افغانستان از سر گیرد.

وی تاکید کرد که شورای پناهندگان ناروی در افغانستان ۴۶۹ کارمند زن دارد که حضور آنان برای کمک‌رسانی به ۷۰۰ هزار افغان ضروری است.

Related Articles

Back to top button