جهان

شش سند محرمانه جدید در منزل بایدن پیدا شد

بیان‌نیوز

باب بائر، از وکلای جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد که بازرسان وزارت دادگستری هنگام بازرسی منزل بایدن در ایالت دلور، به شش سند محرمانه جدید دست یافته‌اند.

به گزارش العربیه، بائر روز شنبه(۲۱ جنوری) در اعلامیه‌ای بیان کرده که رییس‌جمهوری و همسرش هنگام بازرسی در منزل حضور نداشتند.

او تاکید کرد، بایدن برای بررسی اسناد مرتبط با دوره نیابت رئیس جمهوری در زمان باراک اوباما (2009-2017)، اجازه بازرسی از منزل خود را به وزارت دادگستری اعلام کرده بود.

پیش از این، اسناد محرمانه‌ای در منزل رئیس جمهوری و تعدادی دیگر در دفتر سابق کار او در واشینگتن پیدا شده بود.

بایدن پیشتر گفته بود، این اسناد قدیمی که دارای طبقه‌بندی سری هستند، از اهمیت چندانی برخوردار نبوده و حاوی اطلاعات مهمی نیستند.

پس از انتشار گزارش‌های رسانه‌ای در این باره، کاخ سفید هفته گذشته به پیدا‌ شدن اسناد محرمانه مربوط به دوره معاونت ریاست جمهوری بایدن در منزل شخصی و دفتر سابق کار او اذعان کرد.

حامیان بایدن تاکید دارند که این موضوع با پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در منزل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا کاملا متفاوت است.

به گفته‌ی آن‌ها، ترمپ صدها سند محرمانه را به منزل خود در فلوریدا انتقال داد و تا هنگام بازرسی پلیس فدرال از منزلش، برابر تلاش‌ها برای بازگرداندن آن اسناد مقاومت کرد.

پولیس فدرال امریکا، هشتم اکتبر سال گذشته منزل ترامپ در فلوریدا را با حکم یک قاضی فدرال بازرسی و صندوقی حاوی هزاران سند محرمانه را مصادره کرد. به گفته پولیس، ترامپ به‌رغم درخواست‌های مکرر حاضر به بازگرداندن آن اسناد پس از پایان دوران ریاست جمهوریش نشد.

برخی از اسناد پیدا شده در منزل ترامپ، حاوی اطلاعات دفاعی مهمی بودند.

بنا به گزارش مطبوعات امریکا، بخشی دیگر از آن اسناد به چین و ایران، همچنین اطلاعات اتمی سری مرتبط بودند.

Related Articles

Back to top button