افغانستانسیاستسیاسیگزارش ویژه

نماینده‌ی عالی اتحاد تمدن‌های سازمان ملل: سوزاندن قرآن کریم توهین به پیروان اسلام است

بیان‌نیوز

اتحاد تمدن‌های سازمان ملل‌متحد(UNAOC) با انتشار اعلامیه‌ای در واکنش به سوزاندن قرآن کریم از سوی رهبر حزب راست افراطی سویدن، این عمل را توهین و بی‌حرمتی به پیروان اسلام دانسته است.

این اعلامیه که روز پنج‌شنبه(۶ دلو) منتشر شده، اتحاد تمدن‌های سازمان ملل‌متحد سوزاندن قرآن کریم را یک عمل شرور دانسته و آن را به شدت محکوم کرده است.

در این اعلامیه به نقل میگل موراتینوس، نماینده‌ی عالی اتحاد تمدن‌های سازمان ملل‌متحد آمده که سوزاندن قرآن کریم به منزله‌ی ابراز نفرت نسبت به مسلمانان است.

در اعلامیه تصریح شده است:«این یک بی‌حرمتی و توهین به پیروان اسلام است و نباید به آزادی بیان ربط داد. نماینده‌ی عالی به قطع‌نامه‌ی A/Res/75/258 مورخ ۲۶ جنوری ۲۰۲۱ اشاره می‌کند که تاکید می‌نماید استفاده از آزادی بیان وظایف و مکلفیت‌هایی را مطابق به ماده ۱۹ کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی به همراه دارد.»

همچنان بیان شده که اتحاد تمدن‌های سازمان ملل‌متحد، نگرانی‌هایش خود را در خصوص افزایش کلی موارد تبعیض، عدم تحمل و خشونت بدون در نظرداشت عاملین آن که در برابر اعضای بسیاری از جوامع مذهبی و سایر جوامع در بخش‌های مختلف جهان به‌شمول مواردی با انگیزه‌ی اسلام‌هراسی، یهودستیزی و تعصبات در برابر افراد سایر ادیان یا عقاید انجام می‌شود، را ابراز می‌دارد.

به گفته‌ نماینده‌ی عالی اتحاد تمدن‌های سازمان ملل‌متحد، احترام متقابل برای ایجاد و ارتقای جوامع عادلانه، همه‌شمول و مسالمت‌آمیز که در حقوق بشر و کرامت برای همه ریشه دارد، ضروری پنداشته می‌شود.

این در حالی است که اوایل هفته‌ی جاری، رهبر حزب راست افراطی سویدن، قرآن کریم را به آتش کشید و این عمل او، خشم کشورهای اسلامی را برانگیخت.

Related Articles

Back to top button