افغانستانسیاستسیاسی

واکنش طالبان به اتهامات اخیر وزیر داخله‌ی پاکستان: برف بام خود را به بام دیگران نریزید

بیان‌نیوز

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان در اظهاراتی می‌گوید که اسلام‌آباد به‌خاطر انفجار پشاور، نباید حکومت کابل را ملامت کند و بهتر است که به مشکلات خود رسیدگی نماید.

او این اظهارات را روز چهارشنبه(۱۲ دلو) در مراسم افتتاحیه یک مرکز اعتیاد در شهر کابل بیان کرده است.

سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که وزیر داخله‌ی پاکستان پس از انفجار پشاور، اعلام کردند که تحریک طالبان پاکستانی با استفاده از خاک افغانستان، علیه دولت پاکستان تهدید خلق کرده است.

متقی در واکنش به این اظهارات، به وضوح گفت:«از وزیران محترم پاکستان خواهش می‌کنم که برف بام خود را به بام دیگران نیاندازند. مشکلات خود را در خانه ببنید.»

او با اشاره به میزان تخریب انفجار پشاور خاطرنشان ساخت که جلیقه‌ی یک مهاجم انتحاری به این پیمانه تخریب نمی‌تواند و بنابراین، ضرورت است که اسلام‌آباد روی آن بیشتر تحقیق کند.«این هیچ امکان ندارد که یک انتحاری یا یک واسکت یا بمب کوچک یا یک بوشکه این قدر زیاد تخریب کند. لهذا ما در ۲۰ سال گذشته این رقم یک بمب را ندیدیم. نه یک واسکتی را دیدیم که آن سقف مسجد را ویران کند… این باید دقیق پرسیده و تحقیق شود. افغانستان باید ملامت نشود.»

در انفجار مرگ‌بار بر یک مسجد در پشاور پاکستان، نزدیک به ۱۰۰ نمازگزار کشته شده و ۱۵۰ نمازگزار دیگر زخمی برداشتند.

اکثر جان باختگان رویداد، نیروهای پولیس پشاور بودند.

مسوولیت این حمله را نخست تحریک طالبان پاکستان(TTP) برعهده گرفت اما لحظات بعد، انکار و اعلام کردند که آن‌ها حملاتی را در مساجد انجام نمی‌دهند.

Related Articles

Back to top button