افغانستانزنان و حقوق بشر

وست: زنان و دختران افغانستان از وضعیت حاکم بر این کشور رنج می‌برند

بیان‌نیوز

توماس وست، نماینده ویژه‌ی ایالات متحده در سفرش به پاکستان، به رسانه‌ها گفته است که زنان و دختران افغانستان از وضعیت فعلی این کشور به‌شدت رنج می‌برند.

نماینده ویژه‌ی امریکا به تازگی وارد پاکستان شده و با مقام‌های این کشور از جمله رییس ستاد ارتش، معاون وزارت خارجه و نماینده‌ی پاکستان برای افغانستان دیدار کرده است.

او در این دیدار پیرامون موضوعاتی چون هراس‌افگنی، امنیت و فرمان‌های اخیر طالبان در قبال زنان افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده است.

وست در رشته‌تویتی تاکید ورزیده است که گفت‌وگوهای ویژه‌ای را در خصوص تاثیرات وضع محدودیت‌ها بز زنان و دختران افغانستان گفت‌وگو کرده است.

به گفته‌ی وست، پس از تعلیق تحصیل دختران و منع کار آن‌ها در ادارات، زنان و دختران با فشارهای روحی و روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

حکومت سرپرست طی نزدیک به دو سال اخیر ۲۰ فرمان را برای محدودسازی زنان و دختران صادر کرده است و در آخرین مورد، ثبت‌نام دختران در کانکور دانشگاه‌های دولتی و خصوصی منع شده است.

افزون بر محدودیت‌های آموزشی و کاری، زنان نیز از رفتن به رستورانت‌ها، گذشت‌وگذار بدون محرم و رفتن به پارک‌های تفریحی نیز منع شده‌اند.

Related Articles

Back to top button